Merchant Support
Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Löydät yhteystietomme sivun alalaidasta.
Tilitykset
Tilitykset maksetaan kauppiaalle tavallisesti tilauksen aktivointia seuraavana Ruotsin arkipäivänä, ellei muuta tilityssykliä ole sovittu.
Palvelumaksu on prosenttiosuus, jonka Walley veloittaa kokonaisostoarvosta kauppiaalta. Maksu vähennetään tilitettävästä summasta, ja se ilmoitetaan tilitysraportissa negatiivisena rivinä. Ruotsissa palvelumaksuun lisätään arvonlisävero.
Kyllä tilitysasiakirjat voi ladata SFTP:n kautta. Lisätietoja antaa nimetty Delivery Managerinne.
Jos kauppiaana haluat saada tilitykset toiselle tilille, ota yhteyttä kauppiastukeen help@walley.fi. Muutosta varten on toimitettava tilitodistus, jossa vahvistetaan, että yritys on kyseisen tilin omistaja.
Löydät tilitysraportit Walleyn Merchant Hubin Reports -valikosta.
Veloitusten muuttaminen
Ei, kortti- ja verkkopankkimaksuihin ei voi tehdä lisäveloituksia. Niihin voi tehdä vain palautuksia.
Kyllä. Tavallisista laskuista Walley lähettää asiakkaalle automaattisesti päivitetyn laskun, kun osapalautus on tehty. Jos kyseessä on muu laskutyyppi (osamaksu ja luottolasku), asiakkaan seuraavan kuukausilaskun summaa päivitetään.
Kauppias voi siirtää laskun eräpäivää Merchant Hubissa tai Payments-APIn kautta. APIn käyttö edellyttää sopimusta Walleyn kanssa. Vain tavallisten laskujen eräpäivää voi siirtää, ja siirron voi tehdä kerran laskua kohden.
Suoramaksujen rahanpalautukset tapahtuvat automaattisesti samalla maksutavalla kuin alkuperäinen maksu. Jos asiakkaan jo maksetulle laskulle on kirjattu palautus, Walley palauttaa maksetun suorituksen suoraan asiakkaan omalle pankkitilille. Pankkitilinumeronsa asiakas voi ilmoittaa kirjautumalla Walley-sovellukseen tai my.walley.fi-sivulle tai ottamalla yhteyttä Walleyn asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun sähköpostiosoite on hello@walley.fi. Suoritus palautuu asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille 1-3 arkipäivän kuluessa. Luotto- ja osamaksukaupalla tehtyjen tilausten palautukset hyvitetään vähentämällä hyvitettävä summa asiakkaan saldosta, joten rahanpalautusta ei tällöin tehdä.
Yrityslaskujen kohdalla palautusten yhteydessä asiakkaalle lähetetään automaattisesti hyvityslasku. Näiden rahanpalautuksiin liittyen asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme b2b@walley.fi.
Laskun aktivointi
Lasku on odottavassa tilassa 90 päivää (oletusasetus), ennen kuin se perutaan automaattisesti.
Useimmissa tapauksissa kauppias voi pidentää aktivointiaikaa Merchant Hubissa. Se, voiko aikaa pidentää, riippuu siitä, miten kauan kaupan tekemisestä on, sekä muista tekijöistä. Kun tilauksen viimeiseen aktivointipäivään on aikaa enintään 7 päivää, pidennystoiminto näkyy tilausnäkymässä. Jos pidennys ei onnistu, ota yhteyttä kauppiastukeen help@walley.fi.
On hold -tila tarkoittaa, että käynnissä on petosriskinarviointi. Tällöin Walley tarkistaa, voiko kauppaan liittyä petos. Laskun voi aktivoida vasta, kun Walley on muuttanut laskun tilaa. Lisätietoa on Developer portalimme Anti Fraud -sivulla.
Loppuasiakkaan prosessi
Walley-sovelluksessa ja my.walley.fi-sivuilla asiakas voi allekirjoittaa osamaksun luottosopimuksen, siirtää laskujensa eräpäiviä, ilmoittaa pankkitilinumeronsa rahanpalautusta varten, selata avoimia laskujaan ja laskuhistoriaansa sekä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Walley-sovellukseen ja my.walley.fi-sivulle kirjaudutaan omilla pankkitunnuksilla.
Walley lähettää laskun, kun tilaus on aktivoitu. Kauppiaan tulee aktivoida lasku, kun tilaus lähetetään asiakkaalle. Tavalliset laskut lähetämme välittömästi niiden aktivoimisen jälkeen. Luotto- ja osamaksukaupassa lasku lähetetään aktivointia seuraavana kuukautena tai kampanjan mukaisesti saman kuukauden aikana, kun lasku erääntyy (esim. osta nyt, maksa kahden kuukauden kuluttua).
Kun maksu mitätöidään, katevaraus vapautuu automaattisesti 24 tunnin kuluessa.
Asiakaskohtaisia asioita koskee pankkisalaisuus, jonka vuoksi asiakas tulee ohjata itse olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Tuotevalikoima
Kun haluat laajentaa toimintaasi uusille markkinoille, ota yhteyttä myyntiedustajaamme.
Walley Checkoutin ja Payments APIn suurin ero on, että Checkoutissa kauppias voi tarjota kaikkia maksutapoja (mobiili-, kortti-, verkkopankki-, lasku- ja luottomaksut), kun taas API tukee vain laskulla ja luotolla maksamista. Koska Checkoutin iframe on Walleyn hostaama, se tarjoaa kitkattoman maksuprosessin. APIssa kauppias voi puolestaan räätälöidä täysin oman kassaprosessin.
Walley-ohjeita
Kirjaudu osoitteessa https://merchanthub.walleypay.com Merchant Hubiin. Ohjeita mm. palautuksiin, aktivointeihin ja laskujen uudelleenlähetyksiin liittyen löytyy täältä.
Walley Developer portal:in löydät täältä.
Ota meihin yhteyttä
Tarvitsetko apua?
help@walley.fi