XXL:n ja Walleyn välisen strategisen kumppanuuden tavoitteena on vahvistaa XXL:n asemaa Pohjoismaiden suurimpana urheilu- ja ulkoilualan toimijana. Yhteistyö parantaa XXL:n omnikanavakokemusta, koska se auttaa integroimaan myyntikanavat verkkokaupasta myymälöihin. Tavoitteena on luoda yhtenäinen, yksilöllinen ja saumaton asiakaskokemus riippumatta asiakkaan valitsemasta kanavasta. 

– Nykypäivänä on ratkaisevan tärkeää kohdata asiakkaat vankalla omnikanavastrategialla. Odotamme jo, että pääsemme toteuttamaan tämän XXL:ssä ja esittelemään kykyämme hallita saumattomasti kaikkia tarvittavia maksuratkaisuja. Yhtenäisen myymälä- ja verkkokauppakokemuksen tarjoaminen henkilö- ja yritysasiakkaille on meille erityisen tärkeää. Ratkaisumme avulla asiakkaiden suhde XXL:ään säilyy henkilökohtaisena ja läheisenä koko ostoprosessin ajan”, sanoo Walleyn General Manager Mikael Anstrin. 

Walley-integraation ansiosta XXL voi hallinnoida kaikkia henkilö- ja yritysasiakkaiden maksuja verkossa ja tarjota myymälöissä BNPL-maksutapoja (osta nyt, maksa myöhemmin).  XXL on Pohjoismaiden markkinajohtaja urheilu- ja ulkoilualan tuotteissa. XXL:llä on 86 tavarataloa Pohjoismaissa, joista 17 Suomessa ja myynnillä mitattuna XXL-ketjulla on suurin yksittäinen verkkokauppasivusto. 

Walley toimittaa meille omnikanavaratkaisun, joka kattaa verkkokaupan, tavaratalot ja yritysmyynnin Team Salesin kautta. On hienoa, että jatkossa voimme paitsi helpottaa työntekijöidemme ja asiakkaidemme elämää, myös tarjota asiakkaillemme selkeämmän ja virtaviivaisemman ratkaisun”, sanoo XXL ASA:n toimitus- ja konsernijohtaja Freddy Sobin. 

Walleyn kanssa tehty sopimus kattaa kaikki XXL:n tytäryhtiöt. Pohjoismaisiin markkinoihin kuuluvat Ruotsi, Norja, Tanska ja Suomi. 

Uusi sopimus on jo tullut voimaan, ja yhteistyö alkaa suunnitelman mukaan 1. heinäkuuta 2024. 

 

Lisätietoja antavat:

Juha Einesalo, Head of Sales – Walley
Puhelin: +358 45 775 021 50, sähköposti: juha.einesalo@walley.fi