Tekniikka yksinkertaistaa jäseneksi liittymisen prosessia poistamalla useita vaiheita, mikä tekee jäseneksi liittymisestä kuluttajille helpompaa. Rekisteröityneet jäsenet saavat käyttöönsä ainutlaatuisia maksutapoja, kuten kahden kuukauden korottoman maksuajan. Kauppiaille konsepti tarjoaa joustavan uskollisuusratkaisun, joka voidaan räätälöidä heidän erityistarpeidensa mukaan. Ensimmäisenä ratkaisun räätälöi XXL, joka on luonut oman brändinsä, XXL Payn.

– XXL Pay on suunniteltu tarjoamaan kuluttajille sujuva ja edullinen maksukokemus, joka antaa XXL:lle mahdollisuuden kasvattaa asiakasuskollisuutta. XXL tuntee asiakkaansa parhaiten ja uskomme, että teknologiamme yhdessä heidän asiakasymmärryksensä kanssa luo edullisen kokemuksen sekä XXL:lle että heidän asiakkailleen, sanoo David Hägg, Walleyn tuotepäällikkö.

Walleyn Ehandelsanalysen 2024 -raportin mukaan valtaosa (67%) pohjoismaisista kuluttajista palaa mielellään yhteen tai useampaan kauppaan. Tästä huolimatta 15% pohjoismaisista verkkokaupan kuluttajista suhtautuu kielteisesti kanta-asiakasohjelmiin. Yleinen syy on, että jäseneksi liittyminen ja erilaisten kirjautumistietojen hallinta koetaan hankalaksi. Raportti osoittaa myös, että kanta-asiakasohjelmien jäsenet ovat huomattavasti uskollisempia kuin ne, jotka eivät ole jäseniä.

– Tämä on teknologinen muutos asiakasuskollisuuden kehittämisessä. Olemme keskittyneet paljon kuluttajien kokemuksen yksinkertaistamiseen, koska monet kokevat kanta-asiakasohjelmiin liittymisen liian hankalaksi. Olemme nähneet, että kauppiaat, jotka onnistuvat kanta-asiakasohjelmissaan, voivat lisätä asiakasuskollisuutta merkittävästi. Pitkän aikavälin visiomme on jatkaa heidän auttamistaan kehittämällä lisää uskollisuusratkaisuja, Hägg toteaa.

Uskollisuuskonsepti koostuu kahdesta pääkomponentista: Loyal Pay ja Loyalty Booster. Loyalty Booster on uusi tekniikka, joka yhdellä napin painalluksella mahdollistaa kuluttajien jäsenyyden, poistaen pitkän rekisteröitymisprosessin. Jäsenille on tarjolla Loyal Pay, joka lukee helposti kuluttajan jäsenstatuksen ja tarjoaa edullisia maksuvaihtoehtoja, jotka ovat saatavilla vain jäsenille. Ratkaisu on ensisijaisesti suunniteltu kauppiaille, joilla on vakiintuneet kanta-asiakasohjelmat, ja se on yhteensopiva esimerkiksi Voyadon kanssa.

 

Walley

Walley on strateginen kumppani maksuratkaisuissa suurille verkkokauppiaille ja myymälöille Pohjoismaissa. Tarjoamalla loppuasiakkaille useita joustavia maksutapoja Walley luo kauppiaille mahdollisuuksia vahvistaa suhteita, parantaa asiakaskokemusta ja lisätä kannattavuutta.

Walley on Norion Bank Groupin brändi, joka tarjoaa räätälöityjä rahoituspalveluja yrityksille ja yksityishenkilöille. Toimintaa harjoittaa Norion Bank AB (publ), joka on listattu Nasdaq Stockholmissa.