Byggmax jatkaa panostustaan asiakastyy-
tyväisyyteen
Vuosi 2020 oli Byggmaxille vahvan kasvun vuosi erityisesti verkkokaupan saralla. Nyt yritys nostaa panoksia ja pyrkii tarjoamaan asiakkailleen ihanteellisen ostokokemuksen. Byggmax on yhdistänyt voimansa maksupalveluja tarjoavan Walley kanssa ja tarjoaa verkkokauppansa kassavaiheessa asiakkaille Split Shipment -toimitusvaihtoehdon. ”Tiivis yhteistyö Walley kanssa on mahdollistanut tämän ratkaisun kehittämisen asiakkaillemme”, toteaa Byggmaxin Online Manager Micke Tilja.
Luodakseen asiakkailleen joustavan verkkokauppakokemuksen Byggmaxin oli pystyttävä ratkaisemaan monia haasteita. Tavoitteena oli tarjota asiakkaille heidän toiveitaan vastaavia maksu- ja toimitusvaihtoehtoja riippumatta siitä, mitä tuotteita asiakkaat ostavat. Byggmax toteutti yhdessä Walley kanssa projektin, jossa Walley Checkout -maksuratkaisuun integroitiin räätälöity toimitusratkaisu.
”Verkkokaupasta ostettavia tuotteita voivat koskea erilaiset logistiikkavaatimukset: tilauksen tuotteet voidaan toimittaa eri varastoista, ja yksittäisten tuoteartikkelien saatavuudessa ja käsittelyajoissa voi olla eroja. Esimerkiksi vaatteiden verkkokaupat saattavat toimittaa tilaukset erissä, eivätkä asiakkaat tiedä, miten ja milloin kukin lähetyksen osa toimitetaan. Tällainen toimitustapa ei sovellu rakennusprojektiin, jossa ennakoitavuus on tärkeää. Ratkaisu tunnistaa kunkin tuotteen toimitukseen liittyvät vaatimukset ja tarjoaa asiakkaalle mahdollisuutta valita hänelle parhaiten sopivat toimitustavat”, selittää Walley Product Manager Philip Winberg.
Laajan ja monitahoisen ratkaisun käyttöönoton Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa on mahdollistanut pitkälti Walley Checkoutin sisältämä toimitusmoduuli, jossa on integraatiot verkkokaupan alustoihin ja kuljetuksenhallintajärjestelmiin mutta myös mahdollisuus asiakaskohtaisiin integraatioihin, jollainen Byggmaxin tapauksessa toteutettiin.
”Byggmaxilla on monisyinen omnikanavarakenne, jossa hintojen, toimitusten ja asiakaskokemuksen tulee toimia yhdenmukaisesti kanavaan ja maahan katsomatta koko Pohjolassa. Jotta pystymme tarjoamaan ensiluokkaisen maksu- ja toimituskokemuksen kaikille tuotteille puutavarasta ja raskaista rakennustuotteista pienrautatuotteisiin, tarvitaan paitsi joustava verkkokauppa myös kumppaneita, jotka pystyvät toimittamaan tällaista joustavuutta”, Byggmaxin Online Manager Micke Tilja toteaa.
Byggmaxilla on yli 170 myymälää Pohjoismaissa, ja yritys myy rakennustavaraa kaikkiin kodin projekteihin puutavarasta, lattioista ja sementistä ikkunoihin ja maaleihin. Byggmax on Pohjoismaiden ainoa toimija, jonka verkkokaupasta toimitetaan puutavaraa suoraan asiakkaille. Vuonna 2020 Byggmaxin myynti ja erityisesti verkkokaupan myynti kasvoivat vahvasti. Yrityksellä on kovat tavoitteet, ja tämä projekti on vain yksi vaihe markkina-aseman vahvistamisessa.
”Walley on meille läheinen yhteistyökumppani, jonka joustava toimintatapa täyttää tarpeemme ja on mahdollistanut tarpeitamme vastaavan ratkaisun kehittämisen. Odotamme että uusi toimitusratkaisumme parantaa asiakastyytyväisyyttä ja lujittaa asiakassuhteitamme, mikä puolestaan nostaa konversiosuhdetta ja kasvattaa tilausmääriä”, toteaa Byggmaxin Online Manager Micke Tilja.